Hausnarketa Estrategikoa eta 2023-2026ko Ekintza Plana

Hausnarketa Estrategikoa eta 2023-2026ko Ekintza Plana

Athletic Clubek gaur egungo egoeraren diagnostikoa eta datozen hiru urteetan erakundeak jarraituko duen ibilbide orria aurkeztu ditu

Athletic Club azken orduetan Gogoeta Estrategikoa eta 2023-2026 Ekintza Plana aurkezten ari da, Zuzendaritza Batzordeak eta erakundeko arduradun exekutiboek azken sei hilabeteetan elkarlanean lan egin duen txostena.

Bazkideek goizean goizetik dute Bazkideen Txokoan ("AC Aurrera 2023-26" atalean) bi ekintzak laburbiltzen dituen dokumentua. Dokumentu hori osatuz joango da eta dokumentu berriak gehitzen joan heinean, bazkideek Planaren bilakaera jarraitu ahal izateko aukera izango dute.

Klubeko langile guztiek ere bertatik bertara jaso dute diagnostiko honen eta ibilbide-orriaren azalpena. Azkenik, athleticzaleek albiste honetan bertan egiaztatu ahal izango dute Klubarentzako ezinbesteko proiektu honen xehetasun guztiak, Jon Uriarte presidenteak eta Jon Berasategi zuzendari nagusiak egindako bideo honen bidez.

AC Aurrerak bere modernizazio prozesuan gidatuko du Athletic, Kluba errendimendu handiko erakunde bihurtzeko eta bere talde txapeldunaren DNA berreskuratzeko oinarriak ezarriz.

Dokumentu honen xehetasunak komunikabideei gaur eguerdian ere azaldu zaizkie, lan-bazkari batean, txostenaren edukiak Athletic Clubeko masa sozial osoari ahalik eta zehatzen helarazteko.

1. TESTUINGURUA

Lehenik eta behin, testuinguru globala eta lokala aztertzen da, ezinbestekoa baita Athletic Clubek bere ingurune lehiakorrarekiko duen posizio espezifikoa zehaztea. Erakundearen maniobra-gaitasuna planifikatzeko, faktore erabakigarriak hartu behar dira kontuan; hala nola, telebistako diruaren banaketa, Premier League-ren hierarkia edo Euskal Herriko egoera demografikoak.

2. DIAGNOSTIKOA

Bigarrenik, Klubaren egoeraren diagnostiko zehatza egin da, hainbat ataletan: ekonomia, kirola, gizartea, negozioa eta antolaketa. Faktore nagusiak identifikatu ondoren, atal bakoitzaren hobekuntza-arloak ezarri dira.

Athleticek oso finantza-osasun ona du: 90 milioi inguruko likidezia, 100 milioi baino gehiagoko ondarea eta 60 milioi euroko aparteko hornidura.
Hala ere, Klubak denboraldiko 15 milioi euroko galera operatibo jarraituen dinamika dauka, eta defizit horri jokalariak erosteagatiko amortizazioen eragina gehitzen badiogu, 22-23ko ekitaldian galera ia 30 milioi eurokoa izan zen.

Egoera horrek ekintza-plan bat eskatzen du, diru-sarreren partidak behin eta berriz handitzeko eta gastuetan eraginkortasun handiagoa bilatzeko. Athletic ekonomikoki iraunkorra izan behar da.

Talentua erakartzea eta atxikitzea, Lezama indartzea eta lehen plantilen iraunkortasun ekonomikoa lehentasunezko arloak dira kirolaren eremuan.

Gizartearen babes sendoan oinarrituta, beharrezkoa da bazkideekiko lotura, Animazio Harmailaren garapena eta Gazte Abonuak, Gobernantza eta Fundazioa lantzea.

Diru-sarrera komertzialak bizkortu behar dira, babesak, sarreren salmenta, prezioen kudeaketa, Club Athletic, Athletic marka eta Lezama baliatuz.

Azken finean, Athletic Club erakunde kaudimenduna da, eta jauzi bat egin behar du erakundearen euskarri-arlo guztietan, bere beharrezko hazkundera egokitzeko. Bestela, atzean geratzeko eta gero eta zorrotzagoa den ingurune batek zokoratzeko arriskua du.

3. DEKALOGO OROKORRA

Hirugarrenik, eta Ekintza Planari berari ekin aurretik, dekalogo orokor baten bidez garatu beharreko neurri zehatzen oinarriak ezarri dira. Dekalogo honen abiapuntua Klubaren nortasun-konpromisoa eta erakundea eraldatzeko eta modernizatzeko eskatzen den anbizioa dira. Klubaren ehun urtetik gorako nortasuna etorkizunera konpromisoz eta anbizioz proiektatzen du.

4. AKZIO PLANA

Jarraian, lau jarduera-ardatz estrategikotan banatutako Ekintza Plana xehatzen da, elkarren artean berrelikatzen direnak eta Athletic Cluben balioak ardatz dituztenak:

  • Exijentzia, lidergoa eta kirol-arrakasta
  • Eragin soziala eta gobernantza arduratsua
  • Jauzi ekonomikoa eta iraunkortasuna diru-sarreretan fokua jarriz
  • Antolakuntza, kultura eta errendimendu handieneko kudeaketa

Era berean, lau ardatz estrategiko horiek 16 zutabe eta 71 ekintza estrategikoren inguruan garatzen dira, eta banan-banan zehazten dira (Klubak berak konfidentzialtzat jotzen dituenak izan ezik), haien bilakaerari buruzko informazioa emanez eta arrakastaz gauzatu diren zereginak erakutsiz.

Aurrerapen nagusien artean, honako hauek nabarmentzen dira: Lezamako egiturazko modernizaziora bideratutako ekintza estrategikoak (scouting-eko lan-metodo berri bat ezartzea, Errendimendu eta Psikologia sailak sortzea eta garatzea, edo kirol-analisiari adimen artifiziala aplikatzen dioten kamera-sistema bat ezartzea), sarrera komertzialak maximizatzera bideratutakoak (babesletza, , retail-a, ticketing-a eta San Mamesen ustiapena %23 handituz), negozio berriekin diru-sarrerak sortzera bideratutakoak (DIGI sponsorea edo AC Football Centerren eta AC Football Experiencesen sorrera, esaterako) eta antolaketaren kultura eta errendimendu handienaren kudeaketa sustatzera bideratutakoak (helburuak ebaluatzea ahalbidetuko duten KPI neurgailuak aplikatuz).